نوبرگ NOBARG
اطلاع رسانی فرهنگی و هنری

گفتگو با فرامرز قریبیان 2

صف‌های دهه ۶۰ سینمای ایران کجاست؟

 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 3 آبان 1392برچسب:فرامرز قریبیان, گناهکاران,
ارسال توسط س.م S.M

گفتگو با فرامرز قریبیان 1

- خیابان نادرشاه؟

ــ نمی‌دانیم آقای قریبیان، ما فقط به‌اسم میرزای شیرازی می‌شناسیم

ــ رأس ساعت 11 اونجا هستم.

این پایان گفت‌وگوی تلفنی‌ ما برای قرار گذاشتن با آدمی بود که در ابتدای 70سالگی، بلندبالاتر از همه هنرپیشه‌های نسل اول سینمای بعد از انقلاب، شباهتی به وضعیت امروز هنرپیشه‌های این نسل ندارد. شمایل یک آدم ناامید تاریخ مصرف گذشته را به‌شدت از خود دور کرده است و البته در لابه‌لای حرفهایش معلوم می‌شود که رؤیای زمان اوج را هنوز به دست ناامن روزگار نسپرده است.

فرامرز قریبیان در یک ظهر دلچسب پاییزی، در هوای نه سرد و نه گرم این روزها، بدون پالتو و بارانی مشهورش، با یک کت خاکستری براق، با همان فیگورهای قهرمانانه اما خونسرد همیشگی‌اش به خبرگزاری تسنیم آمد.در حالی که زودتر از او، «سامی» پسرش رسیده بود و مشغول تعریف ماجراهای فیلم پرجنجال این روزها بود.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 3 آبان 1392برچسب:فرامرز قریبیان,
ارسال توسط س.م S.M

واکاوی تعاریف و مشکلات سینمای کودک در برنامه هفت

 برنامه هفت نوزدهم مهرماه  دراصفهان، همزمان با اختتامیه27 جشنواره بین الملی فیلم کودک نوجوان در این شهر، بر روی آنتن تلویزیون رفت.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط س.م S.M

همایش حافظ و دوستی

دومین روز از «همایش حافظ و دوستی» با سخنرانی چهره‌هایی چون غلامحسین ابراهیمی دینانی، بهاء‎الدین خرمشاهی، مهدی محبتی و رضا اسماعیلی شب گذشته، 17 مهرماه در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار شد.

  بهاءالدین خرمشاهی، حافظ‌پژوه و محقق برجسته از جمله سخنرانان این همایش بود که طی سخنانی گفت: در سراسر دیوان حافظ جز دوستی چیزی ندیدم، هرجای این دیوان دوست، یار، جان جانان، همدم و دلبر و دلدار است. حافظ‌خوانان می‌دانند که سه نوع عشق در اشعار حافظ وجود دارد که ندرتاً هم با هم متفاوتند: عشق الهی که شاید بیش از 100 بیت در اشعار حافظ وجود دارد، دوم عشق انسانی و سوم عشق ادبی. همین‌طور سه نوع دوستی به‌معنای دوستی خدا، معشوق و همدم در دیوان حافظ مشهود است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط س.م S.M

بررسی نسبت دین و سینما در نگاه نقره ای

مجید شاه حسینی مدرس هنرو سینما و شهریار بحرانی فیلمساز این هفته مهمان«نگاه نقره ای» رادیو گفتگو بودند تا مبحث مربوط به«نسبت دین و سینما» را بررسی کنند.

مجید شاه حسینی درباره ظواهر دینی و رسیدن مخاطب به نتایجی متعارض با دین گفت: اگر روی این بحث متمرکز شویم باید به این نتیجه برسیم که سینمای دینی ظواهر دینی ندارد اما باطن دینی دارد اما به نظرم در سینمای دینی امکان همراه کردن ظواهر و باطن در یک رابطه علی و معلولی قوی وجود دارد.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 17 مهر 1392برچسب:سینمای دینی, دین و سینما, نگاه نقره ای,
ارسال توسط س.م S.M
بزرگان سینما در شورای تصمیم ساز
 
رئیس سازمان سینمایی ضمن تشریح سلسله رخدادهای روزهای اخیر سینمای ایران به ویژه پشت صحنه مجمع عمومی فوق‌العاده خانه سینما، از تشکیل شورایی در سینمای ایران متشکل از بزرگان هنر هفتم در حوزه‌های گوناگون خبر داد که تصمیمات کلیدی سینما در آن شکل خواهد گرفت؛ اتفاقی که وقوعش تصمیمات گرفته شده برای سینمای ایران را از حالت فردی و پشت درهای بسته به اجماعی عمومی و دارای ‌پشتوانه تبدیل خواهد ساخت.


ادامه مطلب...
ارسال توسط س.م S.M

مناظره موافقان و مخالفان انتخاب برای اسکار در برنامه هفت

 هفت در برنامه 11 مهرخود میزبان کسانی بود که رقم زننده رویداد های سینمایی دو هفته اخیر بودند از میان این رویداد ها چهارتن از موافقین و مخالفین نحوه انتخاب فیلم برای اسکار، دبیرجشنواره کودک و نوجوان اصفهان و کارگردان وبازیگر فیلم کلاس هنرپیشگی در برنامه هفت حضور یافتند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 15 مهر 1392برچسب:اسکار, هفت,
ارسال توسط س.م S.M

دهلیز و حوض نقاشی در جمع 12 کاندیدای ایرانی برای اسکار

12 فیلم نامزد سینمای ایران برای حضور در اسکار 2014 دیشب معرفی شدند که این فیلم‌ها عبارتند از: "برف روی کاج‌ها"، "بی‌خود و بی‌جهت"، "پذیرایی ساده"، "پله آخر"، "حوض نقاشی"، "دربند"، "دهلیز"، "قاعده تصادف"، "کلاس هنرپیشگی"، "گناهکاران"، "گذشته" و "هیس، دختران فریاد نمی‌زنند" اشاره کرد.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 3 مهر 1392برچسب:دهلیز, حوض نقاشی,اسکار,
ارسال توسط س.م S.M

سعید معزالدین در گفتگو با خبرگزاری تسنیم 

خبرگزاری تسنیم:متن این هفته پرونده «ایران، جان پاکستان» ؛گفتگو با سعید معزالدین، رئیس خانه فرهنگ ایران در لاهور و کارشناس مسئول فرهنگی امور بین الملل در اداره کل آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است. سعید معزالدین از چیزی به نام خودسانسوری و محافظه‌کاری سخن می‌گوید.

 «فرهنگ، سیاست، جمهوری اسلامی»/ پرونده «ایران، جانِ پاکستان»ــ‌ـ ۲۲/سعید معزالدین:
«خودسانسوری»، بلای دیپلماسی ایرانی/اعتراض پاکستانی‌ها به معرفی امام(ره) به عنوان یک شاعر
خبرگزاری تسنیم:متن این هفته پرونده «ایران، جان پاکستان» ؛گفتگو با سعید معزالدین، رئیس خانه فرهنگ ایران در لاهور  و کارشناس مسئول فرهنگی امور بین الملل در اداره کل آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی . معزالدین از چیزی به نام خودسانسوری و محافظه‌کاری سخن می‌"گوید


ادامه مطلب...
ارسال توسط س.م S.M

تحلیل و بررسی «دهلیز»

«دهلیز» فیلم مهم این روزهای سینمایی ایران، در ادامه مسیر «سینمای اجتماعی نوین»، تصویری تقریباً واقعی و بدون پردازش از اکثریت آدم‌های معمولی جامعه ماست. آدم‌هایی که ادعای قهرمان بودن ندارند، مشکلی برایشان به وجود آمده است و به هر در سالمی می‌زنند که مشکلشان را حل کنند.«سلامت و امید» مهمترین شاخصه‌های فیلمی به‌نام «دهلیز» است.

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 13 شهريور 1392برچسب:تحلیل دهلیز,
ارسال توسط س.م S.M

عباس غزالی بازیگر مادرانه در گفتگوی صریح و دوستانه

عباس غزالی بازیگر نقش فرزاد در سریال "مادرانه" از برخوردش با افرادی که اعتیاد را ترک کرده‌اند، صفت جوانمردی که این روزها در جامعه کم‌رنگ شده، نپذیرفتن نقش‌های سطحی حتی وقتی در تنگنای مالی قرار دارد، اینکه دلش می‌خواهد تهران و شلوغی‌هایش را با زندگی در شهرستان عوض کند، برنامه‌اش برای ورود به سینما و ... صحبت کرد.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 8 شهريور 1392برچسب:عباس غزالی, بازیگر مادرانه,
ارسال توسط س.م S.M

پربیننده های رمضان، ماه عسل، دودکش، مادرانه

علی دارابی معاون سیمای رسانه ملی در مراسم تقدیر از برنامه‌های برگزیده رمضان و تابستان سیمای جمهوری اسلامی که با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه علمیه قم، غلامعلی حداد عادل مشاور مقام معظم رهبری، سعید حدادیان، محمود کریمی، مداحان اهل‌بیت و مهدی فرجی، علی بخشی‌زاده، مجید زین‌العابدین و جمعی از مدیران وهنرمندان و عوامل تولید برنامه‌های سیما برگزار شده بود، گفت: در ماه رمضان سال جاری 3 هزار و 26 ساعت برنامه داشتیم.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:ماه عسل,دودکش,مادرانه,
ارسال توسط س.م S.M

تأیید ۳ شخصیت و مناسبت ایرانی برای ثبت در لیست جهانی مشاهیر یونسکو

نشست خبری کمیسیون ملی سازمان یونسکو با حضور محمدرضا سعید آبادی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو، عبدالمهدی مستکین مدیر بخش فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو، محمدرضا درویشی موسیقی‌دان، آهنگساز و پژوهشگر و احمد پاکت‌چی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و عضو وابسته به مطالعات جهانی دانشگاه تهران برگزار شد.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:یونسکو,
ارسال توسط س.م S.M

"دهلیز" به روایت بازیگران

یکی از فیلم‌هایی که این روزها در سینماهای کشور روی پرده رفته و توانسته نظر مثبت مردم را به خود جلب کند "دهلیز" است که اولین تجربه سینمایی بلند بهروز شعیبی در مقام کارگردان محسوب می‌شود. این فیلم که موضوع قصاص و دیه و در نهایت گذشت را محور موضوعی خود قرار داده است، گرچه فیلم پربازیگری نیست ولی بازیگران آن به ویژه ایفاگران نقش‌های اصلی آن حضوری متفاوت از کارهای قبلیشان را رقم زده‌اند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:دهلیز,رضا عطاران,هانیه توسلی,
ارسال توسط س.م S.M

پرفروش‌‌های سوره مهر در مرداد ماه

«گرگ‌سالی» و «کالک‌های خاکی» در صدر

پرفروش‌ترین آثار انتشارات سوره مهر اعلام شد که بر این اساس مطابق ماه‌های گذشته آثار منتشر شده در قالب خاطرات از استقبال خوبی نسبت به دیگر آثار مواجه بود. از میان آثاری که در این قالب به چاپ رسیده‌اند، «نورالدین پسر ایران» خاطرات نورالدین عافی از روزهای دفاع مقدس و بعد از آن «پایی که جاماند» خاطرات سیدناصر حسینی‌پور بیشترین استقبال را در مرداد ماه داشته‌اند.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:گرگ سالی,کالک های خاکی,سوره مهر,
ارسال توسط س.م S.M

به بهانه بازپخش قصه های مجید

سریال به‌یادماندنی «قصه‌های مجید» با هنرنمایی زنده‌یاد پروین‌دخت یزدانیان‌، مهدی باقربیگی‌ و جهانبخش سلطانی قرار است از شبکه تماشا باز پخش شود. به این بهانه به سراغ یادآوری بخشی از خاطرات این سریال کرده ایم که خواندنش خالی از لطف نیست.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط س.م S.M

بررسی نمایش مرز

نمایش «مرز» به نویسندگی تقی همتی‌نیا و سیروس همتی و کارگردانی سیروس همتی از 18 مرداد در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است. در میزگرد این نمایش که با حضور سیروس همتی، نویسنده و کارگردان و قربان نجفی بازیگر در خبرگزاری تسنیم برگزار شد؛ مسائل مربوط به روی صحنه رفتن این اثر نمایشی پس از سه سال و نگاه مخاطب امروزی به موضوع‌های جهانی مورد بررسی قرار گرفت.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 26 مرداد 1392برچسب:نمایش مرز,
ارسال توسط س.م S.M

هیس...

فضای داغ دفتر قدیمی پوران درخشنده در یکی از خیابان‌های مرکز تهران، با بغض درخشنده در هنگام حرف زدن از قربانیان واقعی مسئله‌اش در «هیس...» داغ‌تر شد. 200 میلیون کنار گذاشته بود تا یک دفتر برای خودش بخرد و از شرّ اجاره‌نشینی رها شود که مسئله «هیس...» رابین دختران علاقه‌مند به بازیگری در فیلمش دید و همه‌چیز تمام شد.

 

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 22 مرداد 1392برچسب:فیلم هیس, درخشنده,,
ارسال توسط س.م S.M
 نشست عوامل «دهلیز»

خبرگزاری تسنیم: مهمترین کارکرد «دهلیز» در زمانه پرعسرت سینمایی ما «سلامت» فیلم است. عوامل فیلم در میزگرد خبرگزاری تسنیم بعد از جشنواره در مورد رسیدن به این گنج کمیاب سینمایی صبحت کردند.

«تولد یک فیلم‌ساز»؛ این اولین تیتری بود که بعد از تماشای «دهلیز» در جشنواره به ذهنم آمد، پسرک عاصی «آژانس شیشه‌ای»، روحانی محجوب «طلا و مس» و جوانک سربه‌هوای «گزارش یک جشن» در اولین تجربه کارگردانی به‌حدی بر مؤلفه‌های کیفی فیلمش مسلط نشان داده بود که از همان ساعت تماشای فیلم در برج میلاد می‌توانستیم منتظر فیلم دومش باشیم.




ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 20 مرداد 1392برچسب:نشست عوامل دهلیز,
ارسال توسط س.م S.M

کتاب دفاع مقدس

توزیع ، مشکل اصلی کتاب دفاع مقدس

سردار حسن ناظری، مدیر مسئول مجمع ناشران دفاع مقدس، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه توزیع نامناسب کتاب در کشور یکی از معضلات اساسی در عرصه نشر است، گفت:متأسفانه شیوه توزیع کتاب در کشور نامناسب است، این امر حتی دامن کتاب‌های دفاع مقدس را هم گرفته است. نحوه توزیع در چند سال اخیر نشان می‌دهد که هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 19 مرداد 1392برچسب:کتاب دفاع مقدس,
ارسال توسط س.م S.M

دهلیز

 قرار نبود در «دهلیز» قضاوت کنیم

بخش دوم برنامه«هفت» میزبان بهروز شعیبی کارگردان، محمود رضوی تهیه کننده و محمدرضا شیرخانلو کودک بازیگر فیلم«دهلیز» بود.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 19 مرداد 1392برچسب:دهلیز,
ارسال توسط س.م S.M

گهواره‌ای برای مادر

 برنامه هفت میزبان رضا درستکار و شهاب شهرزاد به عنوان منتقد برای نقد فیلم«گهواره ای برای مادر» به کارگردانی پناه بر خدا رضایی بود.
 
 


ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 19 مرداد 1392برچسب:گهواره ای برای مادر,
ارسال توسط س.م S.M

تئاتر و بازگشت به داشته های ایرانی

نمایش‌های ایرانی، مسئله‌ای که همواره مدیران متفاوت هنری و هنرمندان تئاتر کشور بر آن تاکید داشته‌اند، اما متاسفانه از زمانی که تماشاخانه سنگلج با رویکرد تئاتر ملی در سال 1344 راه‌اندازی شد تاکنون که هنرمندان جوان آن دوران، پیشکسوتان امروز تئاتر شده‌اند از بازگشت تئاتر به داشته‌های فرهنگی خودمان سخن ‌می‌گویند.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 19 مرداد 1392برچسب:تئاتر,
ارسال توسط س.م S.M

انتقاد رضا صادقی از برخی خواننده ها !

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط س.م S.M

«وضعیت سفید»، «پایتخت» و حالا «دودکش»

بعد از ریشه دواندن نگاه سینمای اجتماعی نوین در سینما، نگاهی که پایه‌اش را در روایت اجتماع روی مردم معمولی و آدم‌های غیرخاص جامعه قرار می‌دهد، این نگاه متفاوت اجتماعی در حال ریشه دواندن در تلویزیون ایران است.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط س.م S.M

نقد «گلوگاه» در هفت

برنامه سینمایی هفت شب گذشته به نقد و بررسی فیلم سینمایی"گلوگاه" با حضور محمد تقی فهیم و شهاب شهرزاد به عنوان منتقد و همچنیین پرداختن به موضوع تولیدات مشترک سینمایی در کشورهای همسو با ایران اختصاص داشت. جمال شورجه و محمد درمنش کارشناسان این بخش از برنامه بودند.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 13 مرداد 1392برچسب:گلوگاه,
ارسال توسط س.م S.M

انسان طراز و کودکان استراتژیست

از «پت‌ومت»،«لولک و بولک» و «سوپرمن» تا «کلاه‌قرمزی» و «شکرستان»

قسمت بیست و یکم برنامه «راز» با موضوع «انسان طراز» و «کودکان استراتژیست» با حضور حسن عباسی استاد علوم استراتژیک روی آنتن شبکه چهار رفت.

در این برنامه حسن عباسی به بررسی وضعیت انیمیشن و شیوه بیان استراتژی کشورها برای آموزش به کودکان پرداخت. همچنین استراتژی انیمیشن‌های متفاوتی که طی چند دهه شاهد پخش آن از تلویزیون وطنی بودیم نیز بازتعریف شد.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 13 مرداد 1392برچسب:انسان طراز و کودکان استراتژیست,
ارسال توسط س.م S.M

بررسی طرح اکران «اذان تا اذان» تا نقد «خودزنی» در هفت

برنامه شب گذشته هفت 4 مرداد ماه به نقد فیلم سینمایی"خودزنی" با حضور رضا درستکار و و بررسی طرح اذان تا اذان با حضور حبیب کاوش و رضا نصیرنژاد اختصاص داشت. گفتگو با مهدی فقیه بازیگر قدیمی سینما نیز از دیگر بخش های برنامه بود.



ادامه مطلب...
ارسال توسط س.م S.M

در این وبلاگ : ارایه  تازه ترین اخبار و بررسی و تحلیل رویدادهای فرهنگی و هنری

 




تاریخ: 4 مرداد 1392برچسب:همکاری,
ارسال توسط س.م S.M
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد