نوبرگ NOBARG
اطلاع رسانی فرهنگی و هنری

واکاوی تعاریف و مشکلات سینمای کودک در برنامه هفت

 برنامه هفت نوزدهم مهرماه  دراصفهان، همزمان با اختتامیه27 جشنواره بین الملی فیلم کودک نوجوان در این شهر، بر روی آنتن تلویزیون رفت.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط س.م S.M

همایش حافظ و دوستی

دومین روز از «همایش حافظ و دوستی» با سخنرانی چهره‌هایی چون غلامحسین ابراهیمی دینانی، بهاء‎الدین خرمشاهی، مهدی محبتی و رضا اسماعیلی شب گذشته، 17 مهرماه در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار شد.

  بهاءالدین خرمشاهی، حافظ‌پژوه و محقق برجسته از جمله سخنرانان این همایش بود که طی سخنانی گفت: در سراسر دیوان حافظ جز دوستی چیزی ندیدم، هرجای این دیوان دوست، یار، جان جانان، همدم و دلبر و دلدار است. حافظ‌خوانان می‌دانند که سه نوع عشق در اشعار حافظ وجود دارد که ندرتاً هم با هم متفاوتند: عشق الهی که شاید بیش از 100 بیت در اشعار حافظ وجود دارد، دوم عشق انسانی و سوم عشق ادبی. همین‌طور سه نوع دوستی به‌معنای دوستی خدا، معشوق و همدم در دیوان حافظ مشهود است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط س.م S.M

بررسی نسبت دین و سینما در نگاه نقره ای

مجید شاه حسینی مدرس هنرو سینما و شهریار بحرانی فیلمساز این هفته مهمان«نگاه نقره ای» رادیو گفتگو بودند تا مبحث مربوط به«نسبت دین و سینما» را بررسی کنند.

مجید شاه حسینی درباره ظواهر دینی و رسیدن مخاطب به نتایجی متعارض با دین گفت: اگر روی این بحث متمرکز شویم باید به این نتیجه برسیم که سینمای دینی ظواهر دینی ندارد اما باطن دینی دارد اما به نظرم در سینمای دینی امکان همراه کردن ظواهر و باطن در یک رابطه علی و معلولی قوی وجود دارد.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 17 مهر 1392برچسب:سینمای دینی, دین و سینما, نگاه نقره ای,
ارسال توسط س.م S.M
بزرگان سینما در شورای تصمیم ساز
 
رئیس سازمان سینمایی ضمن تشریح سلسله رخدادهای روزهای اخیر سینمای ایران به ویژه پشت صحنه مجمع عمومی فوق‌العاده خانه سینما، از تشکیل شورایی در سینمای ایران متشکل از بزرگان هنر هفتم در حوزه‌های گوناگون خبر داد که تصمیمات کلیدی سینما در آن شکل خواهد گرفت؛ اتفاقی که وقوعش تصمیمات گرفته شده برای سینمای ایران را از حالت فردی و پشت درهای بسته به اجماعی عمومی و دارای ‌پشتوانه تبدیل خواهد ساخت.


ادامه مطلب...
ارسال توسط س.م S.M

مناظره موافقان و مخالفان انتخاب برای اسکار در برنامه هفت

 هفت در برنامه 11 مهرخود میزبان کسانی بود که رقم زننده رویداد های سینمایی دو هفته اخیر بودند از میان این رویداد ها چهارتن از موافقین و مخالفین نحوه انتخاب فیلم برای اسکار، دبیرجشنواره کودک و نوجوان اصفهان و کارگردان وبازیگر فیلم کلاس هنرپیشگی در برنامه هفت حضور یافتند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 15 مهر 1392برچسب:اسکار, هفت,
ارسال توسط س.م S.M

دهلیز و حوض نقاشی در جمع 12 کاندیدای ایرانی برای اسکار

12 فیلم نامزد سینمای ایران برای حضور در اسکار 2014 دیشب معرفی شدند که این فیلم‌ها عبارتند از: "برف روی کاج‌ها"، "بی‌خود و بی‌جهت"، "پذیرایی ساده"، "پله آخر"، "حوض نقاشی"، "دربند"، "دهلیز"، "قاعده تصادف"، "کلاس هنرپیشگی"، "گناهکاران"، "گذشته" و "هیس، دختران فریاد نمی‌زنند" اشاره کرد.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 3 مهر 1392برچسب:دهلیز, حوض نقاشی,اسکار,
ارسال توسط س.م S.M
آخرین مطالب